Eilen satoi koko päivän enimmäkseen lunta. Lumisade jatkui vielä tälle päivällekin lunta tuli ehkä n. 7 cm.
Issias vaivaa. Sunnuntain vastaisena yönä en oikein saanut nukuttua. Rauhallista asentoa vaan ei sängystä löytynyt.
Buranaa vaan taas kehiin heti aamupalaksi veden kanssa.
Perjantaina aloitin paperisouvin selaamalla papereita, lauantaina jatkoin ja osin jo tuhosinkin. Tänään jatkoin tuhoamista.
Sunnuntaina oli sitten harrastusten vuoro, eli sukututkimusta ja tanhua illalla.
Issias vaan haittasi tanhuakin. Piti vähän varoen liikkua. Pakarassa tuntui aina joskus pahasti. Tuntui  taas pistoksena, jopa kävellessäkin tuntuu aika ajoin. Onneksi mulla on torstaina fysikaalinen, että saan apua tähän vaivaani. Tarvitsisin varmaan uuden ajan ens viikolle.
Mulla oli yksi pitkä issiasjakso -90 luvulla. Olin sairaslomalla huhtikuusta, elokuuhun. Olin tosi huonossa kunnossa. Kipu oli tosi kovaa.
Onneksi sain kovettuja tabuja, että pystyin jopa nukkumaan heräten aina tunnin välein. Tästä maailmasta en tiennyt paljon mitään. Ilman tabuja en pystynyt makaamaan, istumaan, seisomaan saatikka kävelemään. Sain opetella kävelemään, 100 m matkaan meni aikaa 1/2 h, mutta onneksi se on nykyään muisto vain. Aluksi pidin tukiliiviä ylläni kävellessä, sitten jopa napatanssissa ja muissakin jumpissa.
Tämä liivi on  ristiselän ja vyötärön paikeilla pidettävä. Vieläkin laitan tukiliivin päälle, kun tiedän, että joudun tekemään jotakin äkkinäisiä liikkeitä esim. pelatessa.
Mulla on sitten myös lanteilla pidettävä tukivyö. Kummatkin liivit auttavat minua selkä/jalkaongelmissa, eikä sitten onneksi tarvitse syödä noita kovia tabuja. Liikkumista olen kuitenkin jatkanut, muuten olisin tosi huonossa jamassa.
Tosin tänään jätin hydrobicin väliin, ehkä olisi ollut vähän liian rankkaa selälle, tänään.
Minun selkäongelmani on pitkälti yliliikkuvuudesta johtuvia, tosin kulumiakin esiintyy.
Nikamat vain eivät tahdo pysyä paikallaan, vaan lipsahtavat puristamaan hermoja, siksi yritän vältää teräviä nopeita liikkeitä. Tarvittaessa minulla on sitten onneksi nuo tukivyöt.
Niillä muuten mullekkin löytyy kapea uuma.