Heippa pitkästä aikaa   

ei vaan ehtinyt vuosi vierähtää edellisestä postauksestani.

Olen niin harrastanut tuota Facea, että tämä blogipuoli on jäänyt aivan unohduksiin.

Vuosi sitten alkoi sellainen uusi jakso elämässäni. Työpaikkani muutti "uuteen" taloon, sinne toiselle puolelle jokea.

Pian muuton jälkeen minulla alkoi esiintyä kaikenlaisia oireita, pään särkyä, sydänoireita, hapen saanti vaikeuksia, muuttuen pikku hiljaa nenä- ja silmäoireiksi jne. Asiaa tutkittiin oire kerrallaan, mutta nyt asiaan tullut jotakin selvyyttä. Uudessa toimitilassa ilmeni sisäilmasto-ongelmia ja minä olin niitä ensimmäisiä, jotka alkoivat oireilla. Nyt olen sitten saanut uuden uskollisen ystävän, astman kaikkien niiden vanhojen seuraksi. II-tyyppikin palasi ilmeisesti näiden muiden ongelmien vuoksi.

Talosta löytyi ainakin hometta, sädesientä yms itiöitä ja bakteereja. Ilmanvaihto ei toiminut kunnolla. Korjauksissa töpeksittiin, että saimme kaikki pöpöt hengityksen kautta sisällemme. Tutkimuksia tehdään yhä ja ties kuinka kauan.

Tällä hetkellä minulla on aika hyvä tilanne meneillään. Saan tehdä töitä kotona etänä ja toimistopäivät voin viettää työnantajani toisessa toimipisteessä, jossa on parempi sisäilmasto.

Harmittaa vaan, että vanhat työkaverini on nyt kaukana, eikä heihin tule pidettyä juurikaan yhteyttä, siis samalla meni niin ihana työyhteisö. Toki olenhan saanut tutustua uusiin työkavereihin, onhan minulla ainakin joskus kahvitauko seuraa.

Lounasseurani ...

Kotona työskentely on aika yksinäistä hommaa, mutta on siinä myös omat hyvät puolet, esim. työmatka on lyhyt. Nousen vaan nuo portaat yläkertaan ja kas olen perillä. Tietokoneyhteydet ovat pelanneet hyvin ja työskentely on onnistunut joka ainoa päivä, koko joulukuusta alkaneen etätyöjaksoni alusta lähtien.

Eläköön uusi uljas aikamme ja tietokone yhteydet !