Mielialani on kuin maansa myyneellä isännällä.

En tiedä mitä pitäisi tehdä.
Laihduttaa pitäisi, mutta kuinka ?
Tähän asti olen laihduttanut selkeillä ohjeilla,
 eli Painonvartijoiden medodin mukaan.
Kuinka paljon saan nyt syödä,
kun on tuo diabetes ja sepelvaltimotauti.

Olen koko kevään syönyt terveellisesti ja laihduttanut.
Kolestori arvot olleet kohtuulliset.
Niihin ei ole koskaan puututtu.

Sokerin paastoarvo ollut vain n. 4,
sokerirasituksessa 2 tunnin jälkeen viimeksi ollut arvo 9.
Piti seurailla.
Sairaalassa ko. arvo oli sitten jo yli 12, ja 11 on raja sokeritautiin.
Eli Bingo.

Verenpainettakaan minulla ei ole juuri ollut.
Ainoastaan raskaus aikana, kun oli raskausmyrkytys.
Synnytyksen jälkeen verenpaineet laski heti.
 Ja kovan kipu jakson aikana, jonka jälkeen olkapääni leikkattiin
ja paineet taasen tasaantuivat.
Nyt yläpaine ei tahdo pysy satasen yläpuolella.

Kaikki on vaan nyt niin vaiheessa.
Liikkua pitäisi, mutta mun 20 min kävely vie minut vain 1 km päähän,
eli 500 m sinne ja sitten takaisin.
Autoa en saa ajaa vielä viikkoon. Mihinkään en pääse.
Sekin on aika kamalaa,
kun on oppinut kulkemaan itsenäisesti ilman toisten apua.

Ja aina vaan sataa ...
Taitaa olla aika paatoksellista pajatusta, sori.
No, onneksi minulla on läppäri ja teidät.

Orkidea aukaisee toista kukkaa  :D