Tänään kävin hautausmaalla katsomassa

siippani vanhempien hautaa,

tai tarkemmin ottaen kukkia haudalla.

Oli aika ankean näköiset haudat.

Vanhempien haudalta oli orvokit poistettu ja

äitienpäiväruusut kukkivat tai olivat nupulla.

Olivat aika korkeita. En tiedä, antaako olla vai poistanko ne.

Ongelma on vaan siinä, etten ole itse vienyt kaikkia ruusuja.

Isovanhempien haudalla oli vain pieniä orvokkeja.

Aikomukseni oli ennen kohtausta uusia tai kunnostaa kukkia.

No se on nyt sitten jäänyt.

Pitänee ottaa miniänalku avuksi

ja viedä ainakin isovanhempien haudalle uusi kukka.

Siinä on sellainen kapea, korkea paasi.


 1850668.jpg

Kukkapenkkini rehottaa kuten kuvasta näkyy.

Nämä kukat kukkivat nyt ensimmäistä kertaa.

Istuttanut olen nämä jo 2-3 vuotta sitten.


Siellä kävellessäni huomasin pari miestä,

jotka kantoivat hautausmaalle havuja.

Tuli mieleeni, että jos minulla ei olisi ollut ”tuuria”,

niin ehkä minutkin olisi viety hautaan.

Nyt on kolme viikkoa kulunut siitä kun infrakti tuli ja

sain ne kaksi uutta ”ystävää”.

Aikani ei vielä ollut tullut ja

saan pian mennä porskuttaa täysillä eteenpäin.

Nythän sitä pitää mennä,

kun kerran minulle on annettu uusi mahdollisuus siihen.

Itse uskon kohtaloon,

tai ennalta määrättyyn johdatukseen,

miten kukin sitä haluaa nimittää.

Olen nähnyt paljon niitä läheltä piti tilanteita,

kun myös sitä, että asialle ei kukaan voi tehdä mitään.

Kaikki menee niin kuin pitääkin,

lopputulokseen ei voi itse paljon vaikuttaa,

toki itse voi vaikuttaa sen verran,

että tekeekö asiansa vaikeaksi itselleen vai ei.

 

Menipä syvälliseksi pohdinnaksi,

ehkä se menee tuon sydärin piikkiin.


 1874647.jpg


Paljon on tutut ihmetelleet,

kuinka olin pystynyt edellis viikonloppunakin esiintymään ja

ylipäänsä harjoittelemaan koko talven ilman oireita.

Polkka ja jenkka kun ovat kuntoa vaativia tansseja,

varsinkin kun niitä harjoitellaan esityskuntoon.


1874635.jpg


Eilen sokeriarvoni oli aterioiden jälkeen korkeat,

vaikka lääkkeet olen ottanut säännöllisesti.

Mitä mieltä olette vaikuttaako valvominen

sokeriaineenvaihduntaan hidastavasti,

muuta syytä en siihen oikein löydä.

Maanantaita vasten yöllä nukahdin vasta 2:lta ja

heräilin sitten joka tunnin pää.

Aamupalan jälkeen menin sänkyyn ja

nousin vasta verensokerin mittaukseen.


Toinen ihmettely on,

pitäisikö minun mahdollisesti syödä

antibiootit ennen hammalääkäriä,

nyt kun minulle on tehty

pallolaajennus ja on asennettu stentti sydämeen.

Tuntuu siltä, ettei kukaan tiedä sitä.