Torstaina aamupäivän olin töissä ja iltapäivällä vein isän sekä isän kaverin Vaasan lentokentälle.

Nautin ajelusta Vaasaan. Keli oli kuiva, eikä aurinkokaan häirinnyt ajeluani. Elämä tuntui oikein kivalle ja tunsin olevani jo hyvässä kunnossa. Kävin parissa kaupassakin matkan varrella. Ostoksia ei vaan kertynyt. 

Perjantai oli töissä vähän sellainen kiireinen päivä. Lauantaina sitten siivoskelin ja lepäilin.

Sunnuntaikin oli hyvä päivä. Olin mm. tanhussa ja elämä maistui.

Poika oli selvinnyt Ranskan lauantaisesta myrskystä kunnialla. Kattotiiliä oli kuulemma satanut taivaalta aika tavalla. Pyörätelineitä ja sitä pienempää tavaraa oli kuulemma ympäri katuja.

Tanhuharjoituksista palattuani kuulin suru-uutisen mieheni siskon mies oli menehtynyt nukkuessaan. Minulle hän jäi aika vieraaksi, kun hän ei useasti osallistunut suvun juhliin. Olen tavannut hänet ehkä 3-5 kertaa, näinä n. 30 vuotena jona olen ko. sukuun kuulunut.

Tänä aamuna n. 4.30 sain puhelimeeni sitten toisen ikävän viestin, -70 luvun alussa syntynyt miespuolinen serkkuni oli saanut infarktin ja hänelle oli tehty pallolaajennus yöllä Tampereella. Hän on onneksi toipumassa kohtauksestaan, eikä ilmeisesti mitään pahoja jälkiä ole jäämässä hänen sydämeen.

Täytyy myöntää, että  kohtaus kosketti minua aika tavalla, kun kummitätini kanssa puhelimessa hänestä keskustelin. Soitin onneksi vasta töistä ja sain turvallisesti turvautua suihkeeseen.

Kollegani olivat toinen sairaana ja toinen vaihteeksi asiakaspalvelussa, joten työt olivat sitten minun vastuullani ,  laskutusohjelma takkusi ja niin kasaa syntyi huomiselle päivälle.

No, onneksi huomenna on uusi päivä, ehkäpä tämä alakulo tästä vähän helpottaa huomiseen.

Vuoden 2007 maaliskuusta on yksi äidin puoleinen serkku kuollut infarktiin. Minä sain elokuussa 2008 sydärin. Toinen äidin puoleinen serkku sai kohtauksen joulukuussa 2008 ja nyt tämä isän puoleinen serkku eilen. Serkkujahan minulla on 56, joten ei sydärin saaneita vielä kovin monta prosenttia ole. Serkuistani 4 on jo päässyt autuaimmille metsästysmaille.

Vanhin serkuista oli syntynyt vuonna 1940, nyt vanhin elossa oleva vuonna 1941 ja nuorin serkkuni on syntynyt vuonna 1979, että skaalaa serkuissani on.

Talvikuvat Kiutakönkäältä.